Jakie akumulatory najlepiej sprawdzają się w samochodach z systemem start-stop?
- Szczegóły
System start-stop jest wykorzystywany w większości nowych samochodów. Układ ten automatycznie włącza i wyłącza silnik w czasie postoju, co pozwala ograniczyć emisję CO2 do poziomu wyznaczonego w UE. W dzisiejszych czasach akumulator samochodowy nie jest używany tylko do rozruchu silnika. Baterie muszą dostarczać również prąd podczas postoju pojazdu do wielu urządzeń zużywających energię, np. klimatyzacji, świateł, multimediów i wszelkich systemów bezpieczeństwa. Z uwagi na specyficzne warunki pracy silnika z systemem start-stop, wymaga on stosowania nowoczesnych akumulatorów, np. AGM czy EFB. Z roku na roku wymaga się znacznie więcej od akumulatorów, gdyż samochody wyposażone są w coraz większe ilości sprzętu elektrycznego. W najnowszych samochodach akumulator musi być niezwykle odporny na głębokie rozładowanie. Co więcej, aby spełnił oczekiwania kierowców, powinien także szybko się doładować. Podpowiadamy, jakie akumulatory warto wybrać do samochodów z systemem start-stop!
Akumulatory Viking EFB
Jeżeli masz samochód z bogatym wyposażeniem to akumulator samochodowy Viking EFB będzie najlepszym wyborem. Jest to idealna bateria dla samochodów wszystkich klas z większą ilością sprzętu elektrycznego oraz z systemem start-stop, gdzie silnik wyłącza i włącza się automatycznie. Akumulatory Viking EFB wyróżniają się zwiększoną mocą rozruchową, niezawodnością i odpornością na liczne cykle ładowania oraz rozładowania. Cechują się także niskim stopniem samorozładowania, co pozwala na dłuższy okres przechowywania baterii bez konieczności jej doładowywania. Bateria ta gwarantuje również szybkie uruchamianie silnika przy ujemnych temperaturach. Może ona spokojnie pracować w zakresie temperatur od -45 ° C do + 55 ° C.
Akumulatory Jenox EFB
Jest to bardzo dobra propozycja dla pojazdów z systemem start-stop klasy średniej i wyższej. Akumulatory Jenox EFB cechują się dużą trwałością w pracy cyklicznej i całkowitą bezobsługowością. Mają wysoką zdolność do przyjmowania ładunku elektrycznego w ciągu całego okresu eksploatacji. Ich cechy wynikają głównie z użycia dodatków węglowych oraz elektrod zbudowanych w oparciu o stopy wapniowo-cynowe. Akumulatory Jenox EFB stworzone są dla pojazdów z częstymi rozruchami oraz dużą liczbą odbiorników prądu. Gwarantują niezawodny rozruch w niskich temperaturach oraz wykazują odporność na wysokie temperatury w komorze silnika.
Akumulatory Banner Running bull (EFB I AGM)
Akumulatory Running Bull EFB (Enhanced Flooded Battery) są stworzone dla małych samochodów z systemem start-stop bez systemu hamowania rekuperacyjnego oraz wysokim zapotrzebowaniem na energię. Gwarantują wysokie bezpieczeństwo eksploatacji oraz chronią przed wylaniem się płynnego elektrolitu. Cechują się dwukrotnie większą odpornością na obciążenie cykliczne w porównaniu z klasycznymi bateriami. Są one także w pełni bezobsługowe.
Z kolei akumulatory Running bull AGM (Absorbent Glass Mat) są idealne dla pojazdów z technologią start-stop z maksymalnym zapotrzebowaniem na energię i systemem odzyskiwania energii hamowania. Dzięki wysokiej odporności na obciążenie cykliczne są one idealnym pokładowym źródłem energii.